Nexen Tire start met reclames in Europese voetbalstadions

Nexen Tire is met ingang van dit voetbalseizoen gestart met reclamecampagnes bij een aantal Europese voetbalcompetities. Deze worden ingezet bij wedstrijden in de Engelse Premier League, de Spaanse Primera division en de Italiaanse Serie A.

De marketingcampagne komt voorbij op de led-boarding in de stadions van de Spaanse voetbalclubs Atletico Madrid en Valencia en de Italiaanse clubs Napoli en Lazio Roma. Ook bij de Britse teams Everton, Tottenham Hotspur, Southampton en West Ham United zijn de reclames te zien, net als in Duitsland bij Mainz 05 en Eintracht Frankfurt.

Groei

Met het breed inzetten van deze campagnes wil de Koreaanse bandenfabrikant in Duitsland, Spanje, Italiƫ en Engeland de merkbekendheid van Nexen Tire verder uitbouwen. Door de jaarlijkse groei van de omzet, mede het resultaat van de eerste montage-activiteiten, en omdat het bedrijf bezig is om de merkbekendheid verder te vergroten, stijgen de marketingactiviteiten sterk. De sponsoring in de autosport en reclamecampagnes bij tien Europese voetbalclubs noemen de Koreanen een mijlpaal en een belangrijk middel om de gewenste groei in Europa te realiseren.

Als officiƫle distributeur voor de Benelux ziet ook Inter-Sprint Banden uit Moerdijk een stijging van de vraag naar Nexen Tire-producten. De sterk toegenomen marketingactiviteiten zorgen, in combinatie met de kwaliteit van het product, voor een verhoogde merkbekendheid en dus een stijgend consumentenvertrouwen. Het gehele assortiment Nexen Tire is door Inter-Sprint direct uit eigen voorraad leverbaar.

Lees ook: Nexen-banden als eerste montage op Dacia-voertuigen

Auteur: Tom van Gurp

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.