Vredestein

Naast merklogo ook andere logo’s op Vredestein autoband

Vredestein gaat premiumbanden een nieuw aanzien geven. Vanaf nu kunnen partners als Hamann en Carlsson en autofabrikanten namelijk elk gewenst merklogo in de zijkant van bijvoorbeeld de Ultrac Vorti en de Ultrac Vorti R laten vulkaniseren. Samen met de handtekening van designer Giugiaro geeft Vredestein zo gestalte aan het concept ‘Premium Styling’.

In een bedrijfstak waar massaproductie de regel is, weet Vredestein zich te onderscheiden door haar partners op het gebied van premium styling de mogelijkheid te geven om hun persoonlijkheid nog eens extra te onderstrepen. En wel in de vorm van het eigen merklogo op de zijkant van de band.

Mogelijkheden

Naast de samenwerking met de huidige partijen, ziet Vredestein ongekende mogelijkheden voor autofabrikanten die via co-branding actiemodellen op de markt brengen. Zoals bijvoorbeeld Fiat dat recentelijk deed met kledingfabrikant Gucci. Dat uitte zich onder meer in speciale badges, accenten in het interieur, striping en lichtmetalen wielen, waarmee zo’n auto een uniek karakter krijgt.

Topsegment

Premium Styling by Vredestein is het concept waarmee Vredestein zich richt op de markt van Ultra High Performance-banden binnen het automobiele topsegment. Giugiaro tekent voor het design, de engineers van Vredestein staan garant voor hoogstaande techniek. Het partnerschap met een aantal wereldberoemde autostylers vormt een belangrijke schakel in dit concept. Op dit moment zijn dat Carlsson, Hamann-Motorsport, Lumma Design, Gemballa en HRE.

Via deze partners worden de banden van Vredestein gemonteerd op auto’s van de merken BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Range Rover, Ferrari, Jaguar en Aston Martin.

Auteur: Fred Kramer

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.