marangoni, ringtread

Marangoni breidt RINGTREAD-segment uit met Mix101

Marangoni Retreading Systems heeft het RINGTREAD-on/off-segment verder uitgebreid. Met de Mix101 wordt een opvolger geïntroduceerd voor de succesvolle Mix100. Het Mix101-profiel is bedoeld voor gebruik op voertuigen die vooral actief zijn bij straat/steengroeve-werkzaamheden.

De Mix101 van Marangoni bevat een niet-directioneel patroon, dat kenmerkend is voor Marangoni. Het is voorzien van een variabele blokrangschikking dat zorgt voor een uitstekende tractie op elk oppervlak.

Profiel

Het vierkante loopvlakprofiel zorgt voor een uitzonderlijk brede bandafdruk die grip op de weg maximaliseert. Dit brede loopvlakprofiel van de band zorgt er voor dat het loopvlak continu schoongehouden kan worden. Steentjes, modder en water hebben amper kans aan de band te kleven.

Door een versterking van de centrale ribben van de band wordt de schokbestendigheid vergroot. Het voertuig blijft bovendien stabiel onder alle omstandigheden, van zacht wegdek (modder) tot een ‘agressief’ wegdek (stenen/rotsen).

RINGTREAD

Andere kenmerken van het patroon zijn de uitzonderlijke stevigheid in de meest veeleisende omstandigheden naast de weg en een verminderd risico van penetratie door scherpe voorwerpen vanwege de versterkte zijkanten.

Het profiel kent ook nog een andere belangrijke eigenschap: de ring is non-directioneel. Dit zorgt voor een grotere flexibiliteit en minder risico bij een onjuiste montage. Bovendien is het nieuwe profiel geproduceerd met behulp van een standaardverbinding waardoor de Mix101 ook geschikt is voor toepassingen op minder veeleisende routes.

De Mix101 is beschikbaar in de maten 250M en 260M. Het RINGTREAD-systeem van Marangoni is het enige systeem dat gebruik maakt van een loopvlak met voegloos uitgeharde ringen. Deze ringen zitten vast aan de behuizing zonder spanning of vervorming van het loopvlak te creëren. Daardoor ontstaat een uitstekende tractie op veeleisende oppervlakken, meer precisie en stabieler rijgedrag.

Auteur: Jose van der Wegen

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.