Goodyear werkt aan introductie nieuwe truckbandenrange

A patron covers up in the rain at a Goodyear automotive care business in Williamsville, N.Y., Tuesday, April 28, 2009. Biggest U.S. tire maker Goodyear Tire & Rubber Co. is reporting, Wednesday, a loss of $333 million in this year’s first quarter, its second consecutive big quarterly loss. (AP Photo/David Duprey)

Goodyear werkt aan de introductie van een nieuwe range truckbanden. Het gaat om twee ranges, onder de namen Kmax en Fuelmax. De banden zouden in september op de Europese markt gebracht moeten worden.

Volgens Tyrepress wijken de nieuwe ranges truckbanden af van die van andere bandenfabrikanten, omdat Goodyear echt inzet op de economische prioriteit van de band. De banden krijgen een gegarandeerd lange levensduur en moeten zorgen voor een laag brandstofverbruik.

Truckband

Beide banden hebben daarvoor eigen eigenschappen. De Kmax is bedoeld als band voor de lange afstanden en kent dus een lange levensduur van de band. De Fuelmax is ontworpen met het oog op een optimale brandstofefficiency.

Met de banden wil Goodyear bij gaan dragen aan de optimalisatie van de bedrijfskosten en daarmee aan het zakelijke succes van de klanten. Door de mogelijkheid een keuze te maken tussen levensduur en kosten kan Goodyear het vlootmanagers gemakkelijker maken om de juiste optie te kiezen voor het bedrijf.

Bandentest

Overigens biedt zowel de Kmax-range als de Fuelmax-range een optimale operationele flexibiliteit om goed te presteren op zowel de lange afstand als de kortere, regionale ritten.

Op dit moment worden beide bandenranges nog uitgebreid getest in de praktijk. Speciaal geselecteerde truckvloten in Europa nemen deel aan deze tests. De resultaten van deze tests zullen binnenkort door Goodyear worden gepubliceerd, evenals wat extra informatie over de bandeneigenschappen.

Auteur: Jose van der Wegen

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.