Nieuwe Kmax- en Fuelmax-ranges Goodyear

A patron covers up in the rain at a Goodyear automotive care business in Williamsville, N.Y., Tuesday, April 28, 2009. Biggest U.S. tire maker Goodyear Tire & Rubber Co. is reporting, Wednesday, a loss of $333 million in this year’s first quarter, its second consecutive big quarterly loss. (AP Photo/David Duprey)

Deze week lanceert Goodyear officieel de nieuwe Kmax- en Fuelmax-bandenseries voor vrachtwagens en trailers. De ranges zouden afwijken wegens de economische prioriteit. Goodyear wil op die manier bijdragen aan het optimaliseren van bedrijfskosten en daarmee aan het zakelijke succes van de klant. 

Met de mogelijkheid om te kiezen tussen levensduur en kosten, maakt de bandenproducent het voor vlootmanagers gemakkelijker om de juiste optie voor het betreffende bedrijf te kiezen.

Series

De nieuwe series vervangen Goodyears al bestaande producten voor lange- en korteafstandsvervoer. In beide gevallen draait alles om verlaging van kosten. Uit onderzoek van de producent is immers gebleken dat transporteurs tegenwoordig hun keuze vooral af laten hangen van prestaties in plaats van toepassing.

De Kmax kent een langere levensduur, omdat de band bedoeld is voor de grotere afstanden. Hij zou 35 procent meer kilometers kunnen rijden dan zijn voorganger, alvorens de band aan vervanging toe is. De Fuelmax is op zijn beurt ontworpen met de focus op optimaal brandstofgebruik. De band heeft 10 procent minder weerstand, waardoor de kosten worden beperkt.

Vervanging

Met de nieuwe series worden ook vernieuwingsgamma’s gelanceerd. Op die manier is het voor klanten duidelijk dat de banden ook na verloop van tijd vernieuwd kunnen worden.

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.