goodyear, bandenlabel

SUV-banden met B-label van Goodyear gepresenteerd

Goodyear heeft een aantal montagebanden voor SUV’s met hoge Europese labelwaarden gepresenteerd op de Salon van Genève. Zo is er de nieuwe montageband voor de Nissan Qashqai 2014 editie met een BA label en een BB label voor de Eagle F1 Asymmetric SUV-band.

Het bedrijf lanceerde als eerste een AA conceptband en heeft slechts 1,5 jaar na de invoegetreding van het bandenlabel, ook een van de hoogwaardigst gelabelde bandengamma’s op de markt, gedreven door de recente lancering van de EfficientGrip Performance voor kleine en middelgrote auto’s met een BA label voor het merendeel van het matenpakket.

Labelscore

De EfficientGrip SUV, wordt in Genève gepresenteerd in de maat 215/50 R17, de eerste van dit gamma met dergelijk uitmuntende labelscores (BA). Deze worden behaald dankzij enkele kerneigenschappen van de EfficientGrip SUV.

Een lage rolweerstand, resulterend in een B-label, dankzij de FuelSaving Technology van het bedrijf. Met als voordeel minder tankbeurten en een lagere CO2-uitstoot. Goodyear verwerkte speciale harsen in het profiel voor meer tractie en grip op nat wegdek, dit speelt ook mee voor het behalen van een A-label m.b.t ‘grip op nat wegdek’.

SUV-banden

Binnen deze context is er nu ook een BB label voor SUV-banden binnen het Eagle F1 Asymmetric SUV-gamma beschikbaar. Dit is de eerste Eagle F1 Asymmetric SUV met een BB-label op de markt vandaag.

“Banden ontwikkelen met hoogwaardige labelwaarden is de laatste twee jaar een van de voornaamste prioriteiten voor Goodyear”, zegt Michel Rzonzef, Vice President Consumer Tire Business Goodyear EMEA.

Aankoopproces

“Sinds de introductie van het label steunen we het idee dat het label een belangrijke rol speelt in het aankoopproces voor de bandenspecialist en de eindconsument en dit wordt bevestigd door ons voortdurend onderzoek. Natuurlijk zijn we ook voorstander van evenwichtige banden, niet enkel rekeninghoudend met de labelcriteria, maar ook met de 50 criteria die we intern testen om er zeker van te zijn dat we een hoogwaardig kwaliteitsproduct afleveren”.

Uit onderzoek van Goodyear zou blijken dat het label een belangrijke rol speelt in het beslissingsproces: vandaag gebruiken 53% van de banden-specialisten het label in hun verkoopargumentatie en reeds 36% van de eindconsumenten laat hun aankoopgedrag beïnvloeden door het label.

Brandstofbesparing

“Vandaag breiden we ons aanbod uit en integreren onze vooruitstrevende technologieën in het SUV en Cross-over segment”, vervolgt Rzonzef. “Brandstofbesparing wordt vaak als een uitdaging gezien binnen dit segment, maar we geloven dat we, naast andere criteria, een belangrijke bijdrage kunnen leveren d.m.v.goede Europese labelscores.”

“Gezien de SUV en Cross-over markt groeit, zal ook de vraag naar banden met uitstekende labelscores in dit segment groeien. Onze inzet voor het Europees bandenlabel en ook naar onze eerste montagepartners is duidelijk.  We kijken er naar uit om in de toekomst nog meer successen op dit vlak aan te kondigen.”

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.