Goodyear_Dunlop_-_Close_up_looking_at_tire_label

Egbert Willemsen nieuwe salesmanager Goodyear Dunlop

Goodyear Dunlop Tires heeft een nieuwe salesmanager aangesteld voor de Nederlandse tak van het bedrijf. Egbert Willemsen deed de afgelopen jaren ervaring op in verschillende sales- en marketingfuncties binnen de retailmarkt in de Benelux. In zijn nieuwe functie zal hij zich voornamelijk bezighouden met de organisatie in een snel veranderende en herstellende bandenmarkt, zo laat de bandenfabrikant weten. 

“Vanuit de unieke positie van het bedrijf binnen de sector, dat als enige producent twee A-merken in haar portefeuille heeft, liggen hier belangrijke mogelijkheden om de marktpositie van Goodyear Dunlop verder te verstevigen”, aldus zijn nieuwe werkgever.

Organisatie

Willemsen zal daarnaast focussen op de verdere uitbouw van de Nederlandse salesorganisatie, en het afstemmen van de organisatie op marktsituatie en de behoefte van het dealernetwerk.

“We willen in de eerste plaats een echte partner zijn voor onze klanten. Gedegen marktkennis, open dialoog en een goed presterend productportfolio zijn hierbij sleutelfactoren”, laat de nieuwe salesmanager weten.

Marketing

Naast zijn sales- en marketingfuncties was Willemsen de afgelopen jaren werkzaam bij de Duitse multinational Bosch. Toen als Key Account Manager. Volgens Goodyear Dunlop specialiseerde Willemsen zich in het optimaliseren van de verkoopprocessen en het uitdiepen en verbreden van een gezonde klantenportefeuille.

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.