Reifen Essen trekt 20.000 bezoekers uit 130 landen

De belangrijkste bandenbeurs ter wereld, Reifen Essen, heeft vorige week ongeveer 20.000 bezoekers getrokken. Twee derde daarvan kwam van buiten de Duitse landsgrenzen, met een diversiteit van 130 nationaliteiten. Daarmee was de beurs internationaler dan de vorige 27 edities. Dat maakte de organisatie onlangs bekend. Op het vlak van exposanten was zelfs een record te noteren, 670 bedrijven hadden een stand op het evenement.

Op de beurs waren de twintig grootste bandenproducenten aanwezig. Onder meer Michelin, Continental, Bridgestone en Goodyear gaven acte de présence en lieten daar hun nieuwe producten zien.

Firestone

Zo kwam Bridgestone met een nieuwe band voor de top van het landbouwsegment: de VT-tractor. Opvallend genoeg doen ze dat onder het Bridgestone-merk in plaats van Firestone, het merk waar de meeste landbouwbanden van het Japanse bedrijf mee op de markt worden gebracht. Apollo Tyres showde twee nieuwe banden voor personenauto’s: de Alnac 4G, in zowel winterband- als allseason-variant. De fabrikanten vormden ongeveer negentig procent van de standhouders.

Het deel van de bezoekers dat beslissingsbevoegd is, was volgens de organisatie net zo hoog. Mede daarom heeft een derde van de bezoekers één of meerdere orders geplaatst tijdens het evenement.

Samenwerking

Tegelijkertijd met de bezoekersaantallen kwam ook het nieuws naar buiten dat Reifen gaat samenwerken met Automechanika, een bekende automotive beurs in Frankfurt. Beide organisaties verwachten voordeel te behalen op het gebied van sales en marketing. De samenwerking moet zijn beslag krijgen na de Reifen-beurs van 24 tot en met 27 mei 2016. Dat is de volgende keer dat de tweejaarlijkse beurs gehouden wordt. Vooral richting buitenlandse partners verwachten beide beurzen zich beter te kunnen presenteren.

In 2018 vindt de dertigste editie van het evenement plaats. De organisatie kondigt aan dan een speciale jubileumeditie te organiseren. Hoe dat jubileum precies vorm moet krijgen, heeft de organisatie nog niet meegedeeld.

Tom van Gurp

Lees ook: Innovaties A-merken mikken op verschillende markten tijdens Reifen

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.