Apollo Tyres ziet omzet en winst stijgen in afgelopen kwartaal

De Indiase bandenfabrikant Apollo Tyres heeft in het afgelopen kwartaal zowel de omzet als de winst zien groeien. Bij de verkopen werd tussen begin april en eind juni een kleine stijging genoteerd, van iets meer dan 1 procent. De winst groeide in die periode echter een stuk harder, met 37 procent, naar ongeveer 27,8 miljoen euro.

Onder meer in Europa steeg de opbrengst van Apollo, met achttien procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In thuisland India nam de opbrengst met zes procent toe. De totale opbrengsten van het bedrijf in het afgelopen kwartaal kwamen wereldwijd uit op 394,2 miljoen euro. De verkoop van een deel van de Afrikaanse activiteiten van het bedrijf hadden ook een gunstige uitwerking op de kwartaalresultaten.

Continental

Apollo is niet de enige bandenfabrikant die zijn omzet zag groeien. Ook diverse andere grote namen, zoals Continental en Goodyear, lieten positieve cijfers zien. Dat de verkopen in Europa in de lift zitten, merkte ook de European tyre and rubber manufacturers association (ETRMA). De vervangingsmarkten voor personenauto’s, vrachtverkeer, landbouwvoertuigen en scooters en brommers haalden allemaal een omzetstijging van tussen de vier en tien procent tussen januari en juni van dit jaar.

Lees ook: A-merken zien bandenverkoop stijgen in eerste kwartaal

 

Auteur: Tom van Gurp

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.