Premio, franchiseketen, bandenwinkel, specialist, onderhoud auto, GoodYear

Goodyear Dunlop introduceert banden-serviceketen Premio

Goodyear Dunlop Retail Partners (GDRP) introduceert Banden & Autoserviceketen Premio in Nederland.  Premio is een van oorsprong Duitse franchiseketen en is daar de belangrijkste marktspeler met 300 verkooppunten. GDRP Benelux voorziet voor dit jaar de opening van 5 vestigingen. Richting 2016 zou Premio moeten uitgroeien tot een netwerk van 100 vestigingen in Nederland en België. Bossche Banden Service in ‘s -Hertogenbosch is de eerste vestiging in Nederland. Het bedrijf bestaat reeds 45 jaar en telt 5 medewerkers.

Voor eigenaar Hans Van Ommen is klantentevredenheid prioriteit nr 1 en daar hoort nu ook een verbreding van de dienstverlening bij. Zo biedt elke Premio vestiging standaard de Premio Zekerheidscheck aan, een gratis controle op 10 veiligheidspunten van de wagen (banden, remmen, olie, schokdempers, ruitenwissers, lichten, …) . De afgelopen weken werd de zaak volledig gerestyled volgens het doordachte Premio-retailconcept en werd het 5-koppige team opgeleid in de verschillende disciplines.

Concept

Het concept richt zich tot zelfstandige, gemotiveerde ondernemers die de dienstverlening naar hun klanten verder willen professionaliseren en de eigen werkprocessen optimaliseren. “Dankzij Premio zijn wij in staat om onze klanten nog meer kwaliteit te bieden aan een scherpe prijs, de uniforme uitstraling van een grote keten is ook een grote troef”, verklaart Van Ommen.

Premio combineert de kracht van economisch onafhankelijke, zelfstandige en lokale partners met de voordelen van een nationaal werkende organisatie en de knowhow van Goodyear Dunlop Retail als ervaren industriepartner.

Bandenspecialist

Premio wordt aan de bovenkant van de markt gepositioneerd als een service-georiënteerde keten voor het complete onderhoud van de auto. Dit vakhandelconcept dient het succes op lange termijn voor de bandenspecialist te verzekeren:

  • een sterk kwalitatief merk dankzij een herkenbare uitstraling en doordacht retailconcept zoals gekend bij o.a. fast food en fashion ketens,
  • centraal gestuurde marktingondersteuning waaronder advies omtrent optimale winkelinrichting, kostenefficiënt stockbeleid, lokale verkoopacties en regionale marktstudies inzake een competief prijsbeleid,
  • voortdurende investering in professionele opleiding van competente medewerkers met als doel 100% klanttevredenheid,
  • een belangrijk schaalvoordeel door een gezamelijk aankoopbeleid en samenwerking met vaste leveranciers waarbij de kwaliteit van de producten voorop staat.

Netwerk

Onder aanname van een marktherstel vanaf de tweede helft van 2014, plant GDRP tegen eind 2016 het netwerk verder te kunnen uitbouwen tot een 100 vestigingen in de Benelux.  “Met de uitbouw van het Premio-netwerk beantwoorden we in de eerste plaats aan een actieve vraag vanuit de markt. Deze wordt momenteel geconfronteerd met een afnemende vraag en de concurrentie is moordend.  Zeker in uitdagende tijden zijn ondernemers op zoek naar een sterke organisatie die hen kan ondersteunen met de verdere uitbreiding van hun activiteiten en diensten om zich te onderscheiden als een kwalitatieve marktspeler. We plannen dus geen nieuwe verkooppunten te bouwen, “ zegt Griet Destadsbader, Marketing Manager Benelux voor GDRP.

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.