Everywhere, campagne, Bridgestone, banden

Everywhere-campagne Bridgestone trekt 1 miljoen bezoekers

De nieuwe campagne van bandenfabrikant Bridgestone blijkt een groot succes te zijn. Twee maanden geleden introduceerde Bridgestone de campagne Everywhere voor de Europese markt. In die periode heeft de bijbehorende website al 1 miljoen bezoekers getrokken.

Volgens Jake Ronsholt, General Manager Corporate and Brand Communications bij Bridgestone Europe, is Bridgestone erg blij met de eerste resultaten van de campagne. “Banden zijn producten met een lage impact op het leven van mensen. Met de campagne Everywhere heeft Bridgestone getracht een gesprek op gang te brengen met de eindgebruikers.”

Bridgestone

Daarbij zette Bridgestone in op het reisgedrag van deze eindgebruikers. De campagne en de website bestaat onder meer uit een interactieve roadtrip die gemaakt kan worden door de consument. Bridgestone hanteert daarbij de slogan ‘Your journey, Our passion’.

Volgens Ronsholt blijkt uit reacties op social medianetwerken dat de reacties op de campagne ronduit positief zijn. “Mensen stellen het initiatief op prijs en genieten van de ervaring.” Voor Bridgestone biedt de campagne een mogelijkheid om op een interactieve manier informatie en interessante feiten te delen.

Campagne

Volgens Derek Turner-Smith, CEO van het reclamebureau achter de campagne, JWT International, is het fantastisch om te zien dat zoveel mensen in Europa zich bezig houden met de campagne. Voor JWT en Bridgestone is het een bevestiging van de gekozen benadering:  het creëren van innovatieve oplossingen om merken tot leven te brengen.

Bridgestone Europe heeft nog grootse plannen met de campagne. De campagne is dan ook bedoeld voor de langere termijn. Volgens Ivana Uspenski, Account Director bij mediabureau PhD, is het succes mede te danken aan de inzet door PhD via Facebook, internetbanners en andere online mechanismen. Daardoor werden alleen al in de eerste maand 20.000 nieuwe Facebook-fans geregistreerd.

Website

De campagne zelf is te vinden via de speciale website. Via deze site komt de bezoeker terecht in een vrolijke video, die de bezoeker meeneemt op een onderhoudende reis. Gebruikers worden uitgenodigd om deel te nemen aan wedstrijden, spelletjes te spelen en plezier te hebben langs de weg.

Motorliefhebbers kunnen een MotoGP VIP-weekend te winnen en ‘meet & greet’ met meervoudig wereldkampioen Valentino Rossi. Uit gegevens van de partijen blijkt dat de bezoekers niet alleen stoppen bij de Rossi en ‘Road trip schepper’-wedstrijden, maar ze ook plezier beleven aan het interactieve ‘Tent’ spel en de ‘Tattoo’ pagina.

Auteur: Jose van der Wegen

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.