Apollo Vredestein wint prijs voor beste bedrijfsfilm

Bandenfabrikant Apollo Vredestein heeft in Cannes een prijs voor beste bedrijfsfilm van de wereld gewonnen. Dit in de categorie Marketing Communication. Het bedrijf heeft hiermee de Gouden Dolfijn in de wacht gesleept. 

Het gaat om de introductiefilm van de Vredestein Ultrac Vorti. De band werd ontwikkeld in samenwerking met het Italiaanse designerhuis Giugiaro en kenmerkt zich door het strakke design, het asymmetrische profiel en de grip en comfort op zowel droog als nat wegdek. Daarnaast is de band erg stil. De eigenschappen zijn in een muziekfilmpje naar voren gebracht door middel van een 360-gradencamera.

Cannes

Apollo Vredestein heeft met de winst 719 inzendingen uit 40 landen achter zich gelaten. Het merk stond tegenover namen als Deloitte, Porche en Volvo. Naast de bedrijfsfilm bestond het concept van de winnaar uit een game voor de iPhone en iPad. Ook werd de muziek speciaal voor de video gecomponeerd.

Bekijk hieronder de bedrijfsfilm van de Ultrac Vorti:

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.