goodyear, kmax, truckband

DAF monteert standaard Goodyear Kmax en Fuelmax-banden

Truckfabrikant DAF is de eerste producent die standaard de banden Goodyear Kmax en Fuelmax onder haar voertuigen monteert. De nieuwe banden worden vanaf december 2013 geleverd onder de nieuwe modellen CF en LF. Net zoals onder het topmodel XF. Dat meldt Goodyear Dunlop Europa.

De Goodyear Kmax en Fuelmax-serie is afgelopen september geïntroduceerd. Kmax is speciaal ontwikkeld voor goede prestaties bij veel kilometers, zonder op andere belangrijke zaken als brandstofzuinigheid en grip in te leveren. De Fuelmax-serie is voor de transportondernemer die zo zuinig mogelijk wil rijden als het gaat om brandstofverbruik, gecombineerd met een lange levensduur van de band.

Euro 6

De DAF XF is het eerste model van de fabrikant met een Euro 6-labeling en is geoptimaliseerd voor laag brandstofverbruik en milieuvriendelijkheid. De vorige generatie banden, Goodyear Marathon+, boden al flink wat zuinigheid. Dat is nog verder verbeterd met de nieuwe serie.

“We zijn verheugd dat DAF heeft gekozen voor onze nieuwe Kmax en Fuelmax voor hun nieuwe truck-modellen”, zegt Boris Stevanovic van Goodyear Dunlop Europa. “We werken al lang samen met DAF om ervoor te zorgen dat hun de prestatie van hun voertuigen zo hoog mogelijk is. Nu de Kmax en Fuelmax-serie standaard wordt geleverd, kunnen de transport-ondernemers nog verder profiteren van een laag brandstofverbruik en een lange levensduur van de banden.”

Winterbanden

Een ander voordeel is dat de aandrijfversies van deze banden ook zijn goedgekeurd als winterbanden (3PMSF-markering) en dat ze dus ook in strenge winteromstandigheden uitstekend presteren en bijdragen tot een verhoogde mobiliteit.”

De banden worden geleverd via het ‘Luxembourg Mounting Center’ (LMC) van Goodyear; dat levert de banden voorgemonteerd en gebruiksklaar aan de DAF-productielijn volgens het ‘just-in-time’-principe. De LMC-vestiging werd ruim elf jaar geleden opgericht en monteert ongeveer 8.000 banden per dag voor constructeurs in heel Europa.

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.