Rezulteo.com, website, banden, kopen, vergelijken

Bandensite Rezulteo haalt 1 miljoen bezoeken per maand

Rezulteo.com heeft onlangs een bezoekersrecord behaald. Met 1 miljoen bezoeken en 875.000 unieke bezoekers in november (+ 68% ten opzichte van 2012), bereikt het in 20 landen vertegenwoordigde merk een totaal van 6,4 miljoen unieke bezoekers voor 2013. Daarnaast heeft Rezulteo.com onlangs een 7e samenwerkingscontract met een Europees medium ondertekend: Corriere dello Sport, één van de meest gelezen Italiaanse dagbladen.

Rezulteo is een van de grootste aan banden gerelateerde website in Europa met vergelijkende overzichten en koopadviezen.

Bandenmarkt

Het winterseizoen is doorgaans een gunstige periode voor de bandenmarkt. Zodra de temperaturen zakken en de eerste sneeuwvlokken vallen, maken de automobilisten zich plotseling zorgen om de staat van hun banden. Resultaat: een run op de verkooppunten, maar ook op de specifieke bandensites waaronder de vergelijkende website van rezulteo.com.

Dankzij deze winterse stormloop heeft rezulteo.com in november een recordaantal bezoekers behaald: het totale aantal bezoeken van de 20 Europese sites bedroeg voor de eerste keer meer dan één miljoen (875.000 unieke bezoekers), wat overeenkomt met een groei van 68% ten opzichte van 2012.

Zoekopdrachten

Dankzij dit uitstekende resultaat loopt het totale aantal bezoeken van de websites rezulteo.com voor 2013 op tot 6,4 miljoen unieke bezoekers, een groei van 56% ten opzichte van 2012. “Dit houdt in dat rezulteo.com nu meer dan 10% van de door particuliere bandenkopers in Europa uitgevoerde zoekopdrachten binnenhaalt”, meldt het bedrijf. “Circa 90% van deze consumenten staat op het punt om banden te kopen.”

Daarnaast heeft rezulteo.com onlangs een samenwerkingsovereenkomst ondertekend met Corriere dello Sport: één van de meest invloedrijke en best gelezen dagbladen van Italië. De internetters van deze sportmedia zullen tevens, via een specifieke rubriek, toegang krijgen tot de op rezulteo.com geboden diensten en artikelen. Dit is het 7e samenwerkingscontract van dit type dat afgesloten werd met een vooraanstaande Europese media. Rezulteo werkt namelijk al samen met TF1 (Automoto) in Frankrijk, Telegraph in het Verenigd Koninkrijk, Autozeitung in Duitsland en Autobild in Spanje.

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.