Tirendo, bandenwebwinkel

Delticom telt 50 miljoen neer voor overname concurrent

Webwinkel Delticom heeft retailer Tirendo overgenomen. Dit meldt Delticom op zijn website. Met de koop van de concurrent ging een bedrag van 50 miljoen euro gemoeid. 

“Met Tirendo breiden we ons huidige winkelportfolio uit met een sterk merk. En met de overname kunnen we ons focussen op nieuwe groep klanten”, zo laat Delticom-directielid Frank Schuhardt weten.

Marktspelers

Delticom opereert in Nederland onder de naam autobandenmarkt.nl en is het totaal in nog 41 landen actief. Het bedrijf heeft een jaaromzet van 500 miljoen euro. Tirento werd opgericht door de European Media Holding en is marktspeler sinds 2011. Het bedrijf is inmiddels actief in acht Europese landen.

Tirendo-directeur en tevens oprichter Martin Kerr verlaat het bedrijf eind dit jaar. Door middel van een adviserende rol blijft hij wel betrokken bij het merk.

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.