Succesvolle samenwerking Goodyear met autoverzekeraar

A patron covers up in the rain at a Goodyear automotive care business in Williamsville, N.Y., Tuesday, April 28, 2009. Biggest U.S. tire maker Goodyear Tire & Rubber Co. is reporting, Wednesday, a loss of $333 million in this year’s first quarter, its second consecutive big quarterly loss. (AP Photo/David Duprey)

Goodyear Groot-Brittannië gaat de samenwerking met verzekeringsmaatschappij Swinton opschroeven en fikse kortingen aanbieden aan consumenten. Als de automobilist voor Goodyear-banden kiest, krijgt hij een korting van 75 Britse ponden (87 euro) op een autoverzekering bij Swinton. Met deze constructie wil Goodyear klanten aan zich blijven binden.

Hier bovenop geeft Goodyear ook nog eens benzinecheques ter waarde van 20 pond uit bij aankoop van een paar banden bij een aangesloten dealer.

Succesvol

De samenwerking met Swintonis duurt nog geen jaar uit maar is nu al succesvol te noemen. Beide bedrijven weten op deze manier een extra klanten naar zich toe te trekken in een uiterst competitieve markt. Michelle Fisher van Goodyear. “Het is voor ons van belang dat automobilisten zich veilig op de weg bewegen. Door deze constructie kunnen we niet alleen kwaliteit voor een heel scherpe prijs aanbieden maar ook nog klanten aan een goede en goedkope autoverzekering helpen.”

Belonen

Ook voor autoverzekeraar Swinton snijdt het mes aan twee kanten. “Door onze samenwerking met Goodyear hebben we een inzicht gekregen hoe belangrijk goede banden zijn in het verkeer. We willen automobilisten die voor Goodyear kiezen dan ook belonen. Zij kiezen voor veiligheid en dat heeft weer effect op een reductie van het aantal ongevallen.”

Auteur: Fred Kramer

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.