Profile Tyrecenter

Profile Tyrecenter breidt verder uit met nieuwe vestigingen

Profile Tyrecenter breidt het netwerk in Nederland verder uit. Nog deze maand worden twee vestigingen geopend in Sappemeer en Deventer, waarmee de teller op 183 vestigingen komt te staan. 

Het zijn niet de eerste nieuwe vestigingen die dit jaar worden geopend. Eerder dit jaar opende Profile Tyrecenter al vestigingen in Velserbroek, Kerkrade, Boxtel en Zwijndrecht. Het streven is om eind dit jaar op 195 vestigingen te zitten.

Banden

In een persbericht meldt Harm Nieboer, Directeur Retail Franchise van Profile Tyrecenter, dat het bedrijf er ondanks een lastige automotive markt in slaagt ook dit jaar een flinke groei van het netwerk te realiseren. “Naast onafhankelijke autobedrijven merken we ook dat dealerbedrijven aansluiting zoeken bij ons. Naast het dealerschap kiest men dan voor de merkonafhankelijke Profile Tyrecenter-formule, om zo in banden en onderhoud van alle merken auto’s te kunnen voorzien.”

Bestaande ondernemers van Profile Tyrecenter kiezen overigens ook voor uitbreiding. Zo opende Profile Tyrecenter Merks begin april haar tweede vestiging in Velserbroek. In Heemstede zat al een locatie van Merks. Er worden ook vergevorderde gesprekken gevoerd met andere ondernemers voor nieuwe vestigingen. Volgens Nieboer wordt met zekerheid medio dit jaar in Houten een vestiging geopend.

Bandenbewustzijn

Om Profile Tyrecenter nog meer op de kaart te zetten en het bandenbewustzijn te vergroten, start de banden- en velgenspecialist met een enorm media-offensief.  Als kick-off zal een TV-campagne van ruim 3 weken lopen.

Volgens Nieboer zal met de campagne het belang van de keuze van de juiste band worden onderstreept. De campagne is mede gebaseerd op recente onderzoeken van VACO. Daaruit bleek dat veel consumenten met slechte banden rondrijden. “We willen de consument behoeden voor goedkopere C-merken die vooral online veel verkocht worden. Een band is het enige contact met de weg en daarom belangrijk voor de veiligheid.”

Promotie

“De keuze voor een goede, kwalitatief hoogwaardige band is dan belangrijk. We hopen de consument hiervan te doordringen door middel van de televisiecampagne”, aldus Nieboer.

Auteur: Jose van der Wegen

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.