Tirendo, bandenwebwinkel

Tirendo: bandenmarkt gaat steeds meer online

De bandenmarkt zal niet ontkomen aan een digitaliseringsslag. Dat zegt Bandenwebwinkel Tirendo. De bandenmarkt is nu nog voor een groot deel een offline markt, maar zal de komende jaren ook steeds meer online plaatsvinden stelt het bedrijf.

Volgens Tirendo is de bandenmarkt nu nog een offline markt, maar zal ook deze markt niet ontkomen aan de digitaliseringsslag. In plaats van dat de consument naar de plaatselijke bandengroothandel gaat zal in de toekomst het internet een grotere rol gaan vervullen.

Betere service

Tirendo denkt dat een betere service het verschil kan maken in de online bandenmarkt.  Om die reden zet Tirendo onder meer in op een sterke inhouse klantenservice met een enorm snelle respons.

Bandenwebwinkel Tirendo wil zich met ondersteuning van haar Duitse moederbedrijf sterker gaan positioneren op de Nederlandse markt. De Nederlandse vestiging van Tirendo zit in Den Haag.

Groothandel

Een snelle levering kan ook worden gegarandeerd door de samenwerking met de meest prestigieuze groothandelaars in heel Europa en internationaal gerenommeerde leveranciers zoals DPD en GLS. De service bestaat ook uit het niet betalen van verzendkosten en de mogelijkheid de banden binnen 14 dagen gratis te retourneren.

De consument heeft bij Tirendo.nl de keuze uit meer dan 15.000 verschillende banden, zowel zomer- als winterbanden. Achter Tirendo zitten de heren Felix Vögtle en Erik Heinelt die ervaring hebben met diverse internationale webshops. Ook de man achter het succes van Zalando, Florian Heinemann, is bij Tirendo betrokken.

Auteur: Jose van der Wegen

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.