Hankook, Choi, COO, directeur

Nieuwe rol voor COO Hankook Tire Europe

De COO van Hankook Tire Europe krijgt een nieuwe functie. Jin-Wook Choi, lid van de raad van bestuur van Hankook Tire Co., Ltd en Chief Operating Officer (COO) voor Europa en Rusland, neemt afscheid van zijn huidige functie en gaat een adviserende functie vervullen binnen de wereldwijde hoofdkantoren van de premium bandenfabrikant. Choi (65) heeft 38 jaar voor Hankook Tire gewerkt. In 1975 kwam hij bij het bedrijf en hij heeft dertien jaar lang topmanagementposities bekleed. 

De bedrijfseconoom heeft gedurende zijn carrière zijn vergaande ervaring getoond, zowel bij het managen van verkoopactiviteiten als bij het aansturen van de productiefaciliteiten. Na het vervullen van leidinggevende functies in Noord-Amerika en later in China bereikte Choi mijlpalen in de ontwikkeling en uitbreiding van de Europese marktpositie van het bedrijf.

Bandenfabrikant

In Duitsland, waar hij was aangesteld als directeur van de lokale onderneming van medio tot eind jaren negentig, was hij een sturende kracht bij de totstandkoming van een van ’s werelds grootste lokale vestigingen van de bandenfabrikant op het gebied van bandenverkoop.

Tijdens de laatste vijf jaar als COO voor de grootste regio van de bandenfabrikant heeft Choi een grote rol gespeeld in het uitbreiden van de Europese activiteiten van het bedrijf, zowel in kwantitatief als kwalitatief opzicht.

Productie

Zijn persoonlijke doel was om de merknaam Hankook onder de aandacht te brengen van de Europese premium bandenfabrikanten. Als zodanig breidde hij de bedrijfsactiviteiten uit naar Centraal- en Oost-Europa en de groei van Hankook Tire’s fabriek in Hongarije kreeg speciale aandacht. Hierbij opende hij de weg naar een verdrievoudiging van de productie vanaf medio 2014.

Onder zijn leiding groeide Hankook ook uit tot de exclusieve bandenleverancier van de toerwagenserie DTM (Deutsche Tourwagen Meisterschaft), partner van UEFA Europa League alsmede tot leverancier van originele uitrustingen voor de Duitse autofabrikanten BMW en Mercedes-Benz.

Hankook

“Gedurende de afgelopen vijf jaar waren we in staat de merknaam van Hankook kwalitatief en kwantitatief sterk in de markt te zetten. Vandaag de dag kennen de Europese consumenten onze merknaam als een premium merknaam die zich kan meten met andere toonaangevende Europese bandenmerken”, zegt Choi.

“Onze inspanningen en het harde werken gedurende de laatste vijf jaar in Europe hebben hun vruchten afgeworpen. We hebben ons lange termijndoel gerealiseerd door uit te groeien tot een wereldwijd toonaangevende bandenfabrikant, en dat kunnen we in alle opzichten beschouwen als een enorm succes. Voor mij is nu de tijd gekomen om al onze medewerkers te bedanken voor hun inspanningen en hun enorme ondersteuning gedurende de afgelopen vijf jaar.”

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.