winterbanden

Online verkoop winterbanden en velgen stijgt spectaculair

De online verkoop van winterbanden en velgen op de website van Profile Tyrecenter gaat ondanks de crisis als een speer. Autobezitters kiezen door de crisis wel massaal voor de goedkopere stalen velg in plaats van de lichtmetalen variant. Ook besluiten ze vaker de betaling in termijnen te voldoen.

Steeds meer autorijders zijn zich bewust van de veiligheidsvoordelen die een bandenwissel voor de winter met zich meebrengt. De bewezen extra grip op de weg trekt drie keer zoveel weggebruikers aan in vergelijking met 2011, die zich via de website voorzien van winterbanden en velgen.

Gemak door band-velg combinaties

Vanwege de toenemende vraag van de klant naar meer gemak, spitst Profile Tyrecenter de verkoop steeds meer toe op band- velg combinaties. Gemiddeld besteden autorijders online voor €795,- aan de zogenaamde band-velg combinaties, die ze door de winter heen moet helpen. Goedkopere stalen velgen in de crisis winnen aan populariteit, hoewel het prijsverschil in vergelijking met de meer gelikte versie, gemiddeld €80,- niet groot is.

Bewust

Volgens Luc van Bussel, CEO van van Profile Tyrecenter kiezen consumenten online bewust voor band-velg combinaties: “Winterbanden en velgen kun je los van elkaar kopen, maar worden door de consument gezien als één product. Klanten kiezen online bewust voor het gemak.”

Onderwerpen: ,

Auteur: Fred Kramer

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.