Hankook komt met nieuwe Ventus V12 evo2

Hankook brengt de nieuwe Ventus V12 evo2 voor de sportieve bestuurder op de markt. Het draadontwerp met 3D blokstructuur was al bekend van zijn voorganger, maar werd voor de Ventus V12 evo2 verbeterd voor een nog betere afvoer van water. Met de bandencontouren vanuit de motorsport en een extreem stijve, ultralichte riemlaag, is de energieoverdracht volgens de ontwikkelaars geoptimaliseerd. 

Behalve verbeteringen op alle prestatiegebieden, waren de milieu-eigenschappen een belangrijk element bij de ontwikkeling van de band, zo geeft Hankook te kennen.

Contactvlak

De bandencontour in combinatie met het extreem stijve, maar toch lichtgewicht staaldraadmateriaal van de riemlaag, zorgt voor een optimaal bandcontactvlak onder extreme belastingen. Bij hoge snelheden in bochten bijvoorbeeld.

Door verbeterde blokstijfheid in combinatie met de samenstelling van het loopvlak, vermindert de remweg bij zowel droog als nat remmen met 4 tot 5 procent. Veranderingen in de rubbersamenstelling zorgen voor meer grip op de weg. En met onder andere een vermindering van de rolweerstand, is het voornemen om een milieuvriendelijke band te produceren naar zeggen van de fabrikant waargemaakt.

Vleugel

Net als zijn ‘grote broer’ is de Ventus V12 evo2 uitgerust met een aerodynamisch gevormde vleugel. De vleugel zorgt voor een verdere afname van het bandengeluid en benadrukt het sportieve uiterlijk.

Het nieuwste exemplaar in de serie wordt hoofdzakelijk vervaardigd in de Europese Hankook-fabriek in Hongarije. Vanaf het voorjaar van 2014 is de band beschikbaar in 25 maten, variërend van 16 tot 19 inch.

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.